sobota, 15 września 2012

DIY: Rama z gazet

Po przeprowadzce bardzo brakowało mi lustra w sypialni. Okazało się, że w piwnicy u rodziców jest szafa z lustrem w drzwiach. Wystarczyło wyjąć je z zawiasów i... lustro w ramie gotowe. Niestety kolor drewna niezbyt mi odpowiadał więc postanowiłam zając się ramą. Z sentymentu do mediów drukowanych zdecydowałam, że okleję ją gazetami.



Do wykonania ramy potrzebne były:
  • gazety 
  • lakier do drewna
  • pędzel
  • taśma papierowa
  • gumowe rękawiczki
Wykonanie:
Chciałam by rama była czarno biała. Z gazet, które znalazłam w domu powycinałam więc fragmenty tekstów, tytuły itp. - białych liter na czarnym tle lub czarnych na białym. Skorzystałam głównie z miesięczników wydanych na śliskim papierze, ale także kilku gazet codziennych (ten papier po nałożeniu lakieru robi się lekko żółtawy).

Przed przystąpieniem do pracy, miejsce, w którym lustro styka się z ramą zabezpieczyliśmy papierową taśmą. Następnie pomalowaliśmy całą ramę lakierem. A później hulaj dusza! Wedle uznania przyklejaliśmy wycinki gazet, tak by każdy fragment ramy był nimi pokryty.

Po każdym przyklejeniu należy dany fragment posmarować lakierem i ewentualnie docisnąć. Jeśli gazeta się lekko wałkuje lub porwie się w trakcie, to nie należy się stresować - wszystko ma wyglądać trochę chaotycznie.

Gdy cała powierzchnia ramy była pokryta gazetą poprzyklejałam jeszcze kilka większych pasków, z tytułami lub ciekawymi fragmentami tekstu, tak by w jakiś sposób uatrakcyjnić ramę. 

Zanim lakier wyschnie należy dokładnie sprawdzić czy wszystkie fragmenty gazety są przyklejone. Jeśli nie, to szybko trzeba to poprawić - docisnąć, zamalować lakierem, zakleić innym fragmentem gazety itp. Jeśli lakier wyschnie to ciężko będzie to naprawić.

Na koniec, całość pokryliśmy jeszcze trzema warstwami lakieru. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz